اشعاراستقبال ازمحرم
مناجات اميرالمومنين(منتظران ظهور)
حقانيت و اثبات اميرالمومنين و دعا براي فرج امام زمان
شنبه 11 آبان 1389برچسب:شعر,استقبال محرم,مرثیه, :: 8:24 ::  نويسنده : باقرزاده

پیراهن سیاه بفرما خوش آمدی

ای تار و پود آه بفرما خوش آمدی

 

سالی در انتظار تو چاووش خوانده ایم

ای آمده ز راه بفرما خوش آمدی

 

الا اللهی ست قطره به قطره سرشک ما

ای نیم لا اله بفرما خوش آمدی

 

در بی کسی درون تو سنگر گرفته ایم

آه ای پناهگاه بفرما خوش آمدی

 

شهاب الدین خالقی

 

**********************

دوباره شهر عزا پرورم شلوغ شده

 کنار سفره‌ی اهل کرم شلوغ شده

 

چگونه شکرگذارم من این عنایت را

 که باز قبل محرم سرم شلوغ شده

 

دوندگی بساط عزای تو عشق است

 ز کارهای تو دور و برم شلوغ شده

 

شکست بغض فراقم همین شب اول

 ز گریه کاسه‌ی چشم ترم شلوغ شده

 

خوشا به حال کسی که به کربلا رفته

 از امشب است که دیگر حرم شلوغ شده

 

 و ده شب دگر این ناله‌ میرسد بر گوش

 به قتلگاه نیا خواهرم، شلوغ شده

 

علیِ اصغر شش ماهه‌ام گرفت آرام

 و پیکر علیِ اکبرم شلوغ شده

 

اگر شاعر این شعر را میشناسید لطفا اطلاع دهید

 

 

**********************

آماده ام؛ برای دلم غم بیاورید

داغی به وسعت همه عالم بیاورید

 

با روضه های باز ،مرا خون جگر کنید

چند صفحه از کتاب مُقرّم بیاورید

 

شکر خدا دوباره سیه پوش ماتمم

اشک مرا دوباره فراهم بیاورید

 

در سینه ام حسینیه ای دست و پا کنید

تا فرصت است بیرق و پرچم بیاورید

 

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

کم کم خبر ز ماه محرم بیاورید

 

چادر نماز فاطمه تا خیمه گاه شد

زحمت اگر نبود، مرا هم بیاورید

 

رضا باقریان

 

**********************

در ضیافت کده ات باز مرا جا دادی

سفره انداختی و اذن بفرما دادی

 

دیده وا کردم و دیدم که در آغوش توأم

مثل یک مادر دلسوز به من جا دادی

 

کرم ذاتی تو فقر مرا زائل کرد

بنده بودم که به من رتبه ی آقا دادی

 

تا که محکم بشود رشته ی وصل من و تو

وقت روضه و سحر فرصت نجوا دادی

 

طیب الله به این رحمت بی ساحل تو

قطره بودم که مرا جلوه ی دریا دادی

 

حاجت خواسته و حاجت نا خواسته را

همه را جمع نمودی و به یکجا دادی

 

اگر شاعر این شعر را میشناسید لطفا اطلاع دهید

 

**********************

دنبال پرچم تو به هر سو دویده ام

این عشق را به خون جگر ها خریده ام

 

هر سال روز اولیه در نماز شکر

گفتم چه خوب شد به محرم رسیده ام

 

این روز ها فقط به شما فکر میکنم

آقا صدای آمدنت را شنیده ام

 

هر چه لباس مشکیِ من پیر میشود

من طعم عشق بیشتری را چشیده ام

 

تا درک لحظه خوش باران گریه ها

این جان خسته را به حضورت کشیده ام

 

دلتنگ چای روضه و بی میل زمزمم

خیری اگر که هست از این روضه دیده ام

 

حسن کردی

 

*********************

فریاد زد مکبر صحنین کربلا

ماه محرم آمده ؛ قد قامت العزا

 

قد قامت العزا همگی پا شدند و بعد

اما یکی یکی همگی تا شدند و بعد

 

قد قامت العزا قد مادر شکسته تر

قد علی و قد پیمبر شکسته تر

 

صف های گریه دور و بر عرش بسته شد

حتی خدا هم از غم او دل شکسته شد

 

تکبیره الحسین که احرام او شکست

وای استخوان سینه و اندام او شکست

 

تکبیره الحسین دورکعت نماز کرد

اما همین که رو به رسول حجاز کرد

 

باران سنگ صورت او را ملول کرد

از هر طرف که سنگ زدندش قبول کرد

 

الله اکبر آه که آبش نداده اند

یک جرعه هم به طفل ربابش نداده اند

 

الله اکبر آه که نیت نموده اند

در قتلگاه چیست که قسمت نموده اند؟

 

یا ایها الصلاه نمازش شکست وای

صد بار شمر بر سر سینه نشست وای

 

یا ایها الصلاه نمازش به سجده ماند

یک نانجیب از سرش امامه را کشاند

 

یا ایهاالصلاه رکوع عمود چیست؟

در جمع خیمه غارت بود و نبود چیست؟

 

یا ایها الصلاه شب اول است این

تازه شروع یک کمی از مقتل است این

 

یا ایها الصلاه بگو عازمم کنند

امشب دوباره گریه کن مسلمم کنند

 

رحمان نوازنی 

**********************

من و این روضه ها الحمدلله

 من و یاد شما الحمدلله

 

من و ماه محرم زنده بودن

 بود حسن عطا الحمدلله

 

نبودم، حق مرا سینه زنت کرد

 شدم اهل بکا الحمدلله

 

من از دامان پاک مادر خود

 تو را گشتم گدا الحمدلله

 

من از هیئت هزاران خیر دیدم

 شدم حاجت روا الحمدلله

 

سیاهی عزایت نور محض است

 که گشته رزق ما الحمدلله

 

رسد روزی که در سجده بگویم

 رسیدم کربلا الحمدلله؟

 

جواد حیدری

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مناجات اميرالمومنين(م نتظران ظهور) و آدرس monajat1385.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان